Hangat BG

Alhamdulillah.

Semalam jam 6 petang, tamat sudah sesi taklimat praktikal. Saya dan kawan saya cepat-cepat keluar dewan, nak kejar masa. Sampai di bus stand lambat juga dalam 6.40 petang. Tambah tolak jam, dekat pukul 7 juga saya keluar dari bandar Segamat. Saya tiba dirumah jam 8.30 malam. Mak dan abah tanya kenapa lambat. Itulah ceritanya.

Haritu saya ada cakap pasal RA dalam entri ini, bukan? Sebenarnya saya tak berjaya jadi RA lecturer tu. Sebab, dia kata dia tak nak part timer, dia nak full timer. Jadi, saya dengan kecewanya menerima keputusan tersebut. Hihi. Lepastu saya temankan kawan saya jumpa lecturer tu sebab nak jadikan advisor, tapi lecturer tu nak tajuk research dulu. Jadi, dia tak jadi ambil lecturer tu sebagai advisor beliau. Sekarang, dia dah ada advisor lain yang lebih kacak bergaya. Ehem.

Minggu lepas saya berjaya buat BG (bulatan gembira) untuk kawan-kawan sekelas saya. Itu pertemuan BG kami yang kedua. Minggu kedua ni saya buat game untuk sesi pertama. Sesi kedua saya sharing surah al-ikhlas. Saya tak berniat untuk memanjangkan sesi sharing sebab maklumlah diorang semua baru-baru takut nanti bosan. Tiba-tiba je diorang macam tak puas, nak lagi! Jadi saya sharing kelebihan maathurat. Dan saya terlupa nak bawa maathurat banyak-banyak saya nak bagi diorang. Tak cukup juga! Kawan saya tambah, sharing kelebihan al-fatihah pula. Haha! Akhir sekali, kami makan spagetti! Kawan saya memang pandai masak ok! Hehe. Jadi, jumpa next week!

Pasal BG ni semakin lebar meluas dikalangan kawan-kawan saya. Ada yang support ada juga yang menjengkelkan. Bagi mereka yang kurang suka, saya terpaksa pekakkan telinga dan simpan dalam-dalam kata-kata diorang. Boleh je saya nak hembur balik, sebab saya memang straight forward je kalau dengan diorang. Tapi kalau bab orang nak berubah di main-mainkan, saya takkan sesekali cari pasal. Saya nak support diorang, dan hati saya cukup terkilan dengan sikap-sikap individu yang tak senang bila ada kawan yang nak berubah ni berusaha untuk berubah. Tak kisahlah dia free hair ke, dia pergi dating afterward ke, dia pergi karoke ke, dia pergi mana-mana yang tak sesuai dengan BG, bagi saya perubahan takkan berlaku hanya dengan sekali atau dua kali ke BG je. Saya tumpang simpati dengan kawan saya yang terpaksa sorok-sorok bila nak buat baik dan berubah, sebab tak nak kawan-kawan dia perli dia. Sedihkan? Saya mohon Allah permudahkan urusan sahabat-sahabat saya yang benar-benar ikhlas nak berubah. Moga Allah kuatkan hati kalian dan berikan jalan kemudahan tersebut. Doa rabitah saya untuk kalian =)

Saya tak dapat pergi ke mukhayyam 2 minggu lagi. Saya sangat-sangat sedih! Saya ada modul wajib hadir, kalau saya skip semester ni, semester depan saya kena buat. Semester depan saya praktikal. Kalau tempat jauh-jauh, susah pula nak hadir. Mak saya pujuk, kan dah pergi mukhayyam masa naik semester haritu? Oklah tu. =) Saya senyum.

Praktikal saya, rasa teruja nak cuba minta luar negara. Hahaha! Saya ingat nak jumpa lecturer yang uruskan bahagian praktikal ni. Nak tanya macamana prosedurnya kalau minta praktikal luar negara. Kalau leceh, saya minta dalam negara jelah. Tapi rasa rugi pula kalau tak manfaatkan ya tak? Bukan semua orang dapat peluang keemasan ni. UiTM tanggung pula tu segala macam kos. Hahaha!

Oklah. Wallahualam. Doakan semua pembaca di permudahkan.

0 Shreks:

 
;