His Writing

As-Salam.


Everyone is talking about married. But then, it just a secret that Allah kept from us until we met the right person. Just be patient.

Ada orang asyik bercakap pasal kahwin. Memang, semua orangpun nak kahwin. Ya, saya akui kadang-kadang sayapun rimas bila orang sibuk cerita pasal calon itu, calon ini, macam dia banyak sangat calon. Entahlah, saya tak reti nak cakap apa-apa. 

Pernah juga saya terfikir, macamana agaknya orang yang buat kerja dakwah ni ada ramai sangat calon? Andai katalah ada. Kalau tak ada fahamlah saya kerana saya berada disituasi itu. Cumanya, if it's really happened, maybe kita kena muhasabah diri. Okey, sayapun nak muhasabah diri saya yang penuh kekurangan dan pernah buat banyak kesilapan. 

I believed Allah is writing something special for me. I know, it is not easy to say patient since you have prayed so much, everyday, and every fardh. At the end, it's His job to decide when will be the best time for me to meet my soulmate. It so frustrating, but who are you to judge His order.

Smile. 

Sama-samalah kita gerakkan gerabak dakwah ni lebih laju dari lidah kita berkata-kata soal kahwin. Perbanyakkanlah kita membaca ilmu-ilmu dakwah berbanding dengan cinta-cinta manusia yang lebih mengkhayalkan daripada realiti sebenar. Jom dan jom lagi.

Selamat mengejar lailatulqadar. 

0 Shreks:

 
;