Rindu Mu

Saya dah mengantuk, tapi saya nak update sikit.

Baru je tadi tiba dari Ipoh, ke sana bersama keluarga. Malam semalam sempatlah singgah rumah abang ziarah diorang. Seronok dapat jumpa anak buah, sekarang dah pandai menjerit, sakit telinga mak lang ok?

Dapat anak bulus sekor! Umur 2 bulan. Jenis siam dan sangat-sangat agressive, saya suka! Nama dia Betty. Betty tak macam Benji, Benji sangat sombong. Betty sangat peramah. Haha! Tak apa, kita kena bagi masa pada Benji untuk terima Betty. Dia macam tak sudi menerima kehadiran Betty. Tak apa, insyaallah lama-lama oklah tu. Saya terpaksa letak Betty dalam sangkar, Benji dilepaskan. Sebab risau Benji tu asyik nak marah dekat Betty je. Baiklah biar Betty terkurung dengan selamat.

Esok malam saya join mukhayyam. Lama sangat-sangat dah saya tak join. Sebenarnya mukhayyam ni bukan untuk saya, untuk adik-adik saya. Tapi ramai tak dapat hadir atas urusan lain. Sorang je yang dapat hadir. Jadi, saya dikira peneman dia dikala susah dan senang. Haha! Dia tak biasa lagi, rugi rasanya kalau tak bawa dia pergi mukhayyam. Saya sangat-sangat suka pergi mukhayyam. Pengalaman mukhayyam saya paling best adalah di Rebutia, 2 tahun yang lalu rasanya. Itulah pengalaman mukhayyam paling terkesan dan mencabar.

Paling saya ingat, kami kena sujud dalam sungai. Sujudlah selama mana kita mampu bertahan dalam air tu. Menangislah sederas mana sekalipun, tak ada orang yang tahu. Saya tak akan lupa sampai bila-bila, malam itu! Sepanjang mukhayyam, jam tidak dibenarkan, telefon juga tidak dibenarkan, kami hidup hanya dengan melihat langit. Zohor dah masuk ke? Dah subuh ke? Nak solat jemaah, kena redah takungan-takungan air sebab masa tu musim hujan. Stokin tak pernah kering. Tidur dalam kesejukan. Haha! Saya sangat bersyukur dengan pengalaman berharga tu!

Saya harap adik saya yang sorang tu, dapat belajar dan melalui pengalaman mukhayyam kali ni walaupun saya tak ada klu sangat perjalanannya macamana. Err.. memang selalu mukhayyam macamtu pun, you have no idea what's ahead. Itu yang mencabar!

Rupanya banyak lagi barang saya tak prepare. Jadi, esok mulalah treasure hunt saya dari pagi. Paling penting renew the license. Mak suruh pergi sendiri walaupun lesen saya dah tamat tempoh. Dia kata dekat je nak renew, tak payahlah mak nak bawa. Haha! Oklah, green light terang tang-tang-tang.

Saya tidur dulu. Good night!

0 Shreks:

 
;