Dear Diary

Salam.

Hari ni, hari yang kurang menggembirakan. Semua benda tak menjadi, dan rasa aku sedang mengalami fasa kegagalan yang amat. Kenapa semua ni jadi dekat aku? (Soalan klise dramatik).

Susahkan bila kita cuba sesuatu, tetapi orang tak faham apa yang kita rasa. Mungkin bagi dia mudah, tetapi bagi kita ianya amat payah untuk dilaksanakan. Bukan senang, sangat susah dan amat payah. Aku cuba dan cuba, tetapi aku gagal dan gagal.

Izinkan aku keluar
Izinkan aku bersuara
Kesan sebak.

Dua tiga hari aku berharap akan ada satu sinar yang baik, yang boleh beri aku satu keyakinan bahawa apa yang aku buat, apa yang aku sedang lalui, dan apa yang aku telah lalui mendapat perhatian dan sokongan. Salahkah aku berharap untuk diri sendiri?

Mungkin salah. Mungkin tak sepatutnya berlaku. Mungkin ini bukan caranya. Mungkin dan mungkin! Mungkin aku diciptakan untuk menjaga hati dan perasaan semua orang, dan mungkin aku adalah tong segala masalah. Mungkin juga, aku hanyalah gadis pinggiran yang hanya penting ketika diperlukan, tidak penting jika tiada hal. Mungkin.. segalanya mungkin.

Izinkan aku menangis
Untuk sekian kali
Izinkan aku menguis
Perasaan lampau.

Dear diary, I am so jealous of being me, myself. Dear diary, I am nothing and won't be anything for anyone. Dear diary, please get rid off the past and the present. Dear diary, I am wonder if I am really jealous for being myself. Crazy.

P/s: Forgive me my diary, for being so rude to YOU. Sometimes, I wonder why did you hide those feeling. Am I really that important? Or I am just a bin for all those tension stuff from your head or mind. Because, you have someone special to care about, and I am just a writer to make you smile and keep updating about me. Yet, I am the one who care the most about you. My diary, you are torturing me. 

Wallahualam.

0 Shreks:

 
;