Bumi Segamat

Alhamdulillah.

Telah selamat berada di bumi Segamat. Sudah 3 hari berada disini. Alhamdulillah lagi. Dapat duduk di kolej. Terima kasih pada sahabatku, si BicaraQalby. Memang petah berbicara sungguh. Maklum saja, agen memasar produk.

Ada banyak lagi tak settle, sebab datang UiTM tanpa bawa apa-apa. Siap kena perli lagi, datang sehelai sepinggang. Memangpun. Aku datang, cuma bawa dokumen tak penting je. Kenapalah tak teringatkan? Dah sampai UiTM barulah banyak benda nak kena dibuat. Alkisahnya. Redah saja.

Banyak sangat nak cerita, tapi rasanya macam tak ada mood untuk bercerita lebih mendalam lagi. Sebab, sangat teruja dapat sambung belajar di tempat lama. Dekat UiTM, kisahnya berbeza dengan UTHM. Rasa seronok bila dengar cerita ustaz Suhaimi tadi. Keadaan UTM, UTHM dan UiTM yang berbeza gerak kerja dakwahnya. Hebatkan? Kita dididik dengan tarbiyah yang berbeza walaupun satu negeri.

Sekarang aku mampu tersenyum. Untuk sementara. Letih Ahad tak hilang lagi. Kaki sudah mula sengal-sengal, sedang mencari tukang urut. Hehe! Banyak pula benda nak dibuat dan difikirkan insyaallah. Ok, masa untuk tidur. Doa kamu semua sentiasa mengiring waktu tidurku. Agar esok, doa itu termakbul sejurus alhamdulillah terucap tatkala menyedari masih diberi peluang untuk bernafas. Insyaallah.

Wallahualam.

3 Shreks:

misznieda said...

kat segamat dok kat maner kausar?

Kay J said...

duk dalam. alhamdulillah dapat. x sangka betul. huhu. kalau x mmg kena pusing2 juga cari rumah.

misznieda said...

owhhhh

 
;