27 November

Aisha adalah salah seorang adik usrah aku. Beliau telahpun melanjutkan pelajaran ke Politeknik Merlimau seminggu yang lepas. Doakan beliau dapat menempuh hari-hari sukar dengan tenang dan sabar. Beberapa kali juga beliau cuba hubungi aku, tetapi bila beliau telefon saja, mesti aku sedang dalam urusan lain, jadi hanya mampu menghantar SMS bertanya khabar. Bila aku free, terlupa pula nak hubunginya.

Walaupun berada di dalam usrahku tidak sampai setahun, tetapi komitmen dan kesungguhannya sangat mengujakan. Sebelum berangkat ke Poli, beliau memberitahu, saya sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai naqibah. Saya nak bawa usrah! Subhanallah. Moga Allah sentiasa memberi peluang.

Doaku, moga kehadirannya di Poli Merlimau akan menyuburkan lagi tarbiyah disana.

Happy belated birthday buat adikku Aisha. Moga dirimu akan terus menjadi seindah dan sehebat si Humairah.


Kepada adik-adik yang lain, tak lupa pada usrahmateku merangkap kakak-kakak kepada Aisha, yang hadir meraikan hari kelahirannya dan hari perpisahannya, terima kasih diucapkan. Aisha juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada kamu yang hadir. Inilah pertama kali beliau meraikan sesuatu bersama rakan-rakan apatah lagi ia merupakan satu kejutan yang tak disangka-sangka.

Alhamdulillah, semoga dipanjangkan umur bagi meneruskan tugas-tugas kita sebagai khalifah di atas muka bumi ini. Satu nafas, satu kalimah.


Doa buat Aisha dan sahabat-sahabat yang hadir. Semoga lebih laju dalam menggerakkan kenderaan dakwah kita biar dimana sekalipun kita berada. Amin.


RM5 seorang. Ayam roasted seekor, ayam goreng 9 ketul, nasi ayam dan sup, kentang putar 1 bekas saiz besar, coslow 2 bekas saiz besar, air botol besar 3 biji. Macam sedapkan? Memang sedap dan berbaloi-baloi. Kenyang! Alhamdulillah.


Sedikit perkongsian daripada Ryana, usrahmate Aisha. Perkongsian berkenaan usia kita, usia manusia yang harus dimanfaatkan. Semakin besar umur kita, semakin pendek jangkamasa kehidupan kita.

Wallahualam.

0 Shreks:

 
;