Pejabatku

Dulu lain, sekarang lain.

Dulu sebelum kerja dekat pejabat, berangan-angan. Ada pejabat sendiri, buat kerja dalam pejabat dan sebagainya. Bila dah kerja, barulah tahu rupanya ini bukanlah sesuatu yang aku suka. Terperuk di pejabat, tak ada benda nak buat. Ada, biasalah kerja pejabatlah. Bosankan?


Ramai tanya, tak sayang ke kerja yang dah ada sekarang? Kerja aku ada sekarang bukannya tetap, kenapa pula nak rasa sayang? Tak sabar nak berhenti adalah. Aku rasa, this is not what I want exactly. This job has no life. Mungkin aku cepat bosan dengan pekerjaan rutin. Bestnya bila dapat tinggalkan kerja ni, tak sabar rasanya.

Jadi, kenalah ada pulangannya. Berhenti kerja, kenalah buat sesuatu. Aku rasa aku dah tahu nak kerja apa lepasni. Taknak cari kerja pejabat lagi, sangat bosan. Oleh itu, aku bercadang untuk sambung belajar. Lepas habis belajar, only then I will decide which way I'll go.

Walaupun hakikatnya, aku bukan nak sangatpun belajar. Pening nak fikir assignment dan peperiksaan. Rasa macam tak sanggup je. Tapi tak apalah, ada banyak sebenarnya benda lain yang kita boleh belajar semasa di kampus ni. Bulatkan tekad Kausar, semoga hati ini ikhlas sungguh-sungguh untuk menuntut ilmu duniawi ni.

Just sharing.

2 Shreks:

bukan*datuk*peguam said...

kerja ni, yg penting kita kena tahu macam mana nak treat kerja kita sebagai hobi kita.

errr, i mean, kalau dah hobi kita, tentu kita suka nak membuatnya... bukan dlm keadaan terpaksa.

hehe

Kay J said...

hobi = work

work = hobi

i'll lost my mind on the next day. i wont have a hobi like the job. lol.

eh tp some of peep mungkin boleh kot, for example yourself lah kan.

 
;