Jaulah Segamat

Salam.

Insyaallah, esok aku akan berjaulah ke Segamat bersama beberapa orang adik-adik usrah. Niat aku sebenarnya ingin bertemu sahabat-sahabat disana untuk berbincang serba sedikit mengenai usrah dan strategi dakwah disana. Ada beberapa hal yang ingin diperbincangkan dan disuarakan supaya tarbiyah disana tidak terhenti. Bukan mudah untuk lahirkan adik-adik yang cemerlang akhlaknya, memberi commitment yang tinggi dalam dunia dakwah dan seterusnya merasakan diri perlu terus diislah.

Alhamdulillah, kebetulan adik-adik ni begitu excited nak ikut sama ke Segamat. Insyaallah, dalam perjalanan ke sana, aku akan mula membuka topik perbincangan untuk sama-sama fikir. Mereka masih baru, mereka masih mentah. Doakan semuanya selamat.



Walaupun dah meninggalkan Segamat, tetapi aku sangat risaukan keadaan tarbiyah disana. Adik-adik ramai yang belum utuh, belum cukup kuat. Insyaallah, harapannya setiap daurah gabungan daripada Muar, Batu Pahat, dan Segamat mampu memberi mereka semangat untuk istiqamah di atas jalan ini. Aku tahu, bukan mudah. Sedangkan aku sendiri pernah jatuh dan bangun, jatuh lagi kemudian bangun, apatah lagi mereka yang masih mentah dalam dunia dakwah.

Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui hati-hati yang ikhlas di jalan-Mu, maka bimbinglah mereka terus berada di jalan ini.

Wallahualam.

0 Shreks:

 
;