CurHat BM

Dah lama rasanya tak bercurhat dengan usrahmate. The feeling is great. Tak sangka malam tadi kami borak isu BM. Isu ni agak sensitif bagi orang-orang istimewa macam kami. Seriously.

I shared my experienced, and she shared hers. Sungguh ujian Allah itu sangat besar. Orang mungkin tak nampak betapa strugglenya kami melalui ujian-ujian seperti ini. It's ok. We just need to bear with this test.

Rupanya parents kami benar-benar mempunyai rasa yang sama. Benar-benar ingin selesaikan urusan anak-anak gadis dengan segera. Benar-benar buntu jika tiada angin bertiup. Benar-benar tepu ingin membantu. Bersabarlah mak, bersabarlah abah. Yakin saja, suatu hari nanti. Saya nak usahapun tak tahu lagi macamana, mungkin dah kena start effort sungguh-sungguh untuk bangun malam. Selalu tak bersungguhpun 

Dan...
Concern saya bila refleks diri saya adalah, adik-adik saya. What approach should I used to makesure they will not facing the same problem as mine. Maybe orang cakap, my fate won't be the same as others, but I still needs to think something quick. Hm..

Bila salah seorang adik (bukan adik usrah saya), terkantoi pasal masalah ni. Jadi panjanglah cerita kami berkongsi rasa. Baguslah, luahkan saja. Saya perlu tahu apa yang ada dalam hati kamu. Saya tahu, saya bukannya layakpun nak bantu, atau mampu ke nak selesaikan masalah? Jawapannya, tidak. Tidak sekali. Saya hanya mahu dia bercerita supaya otak dia juga berjalan dan berfikir, sama-sama kita fikirkan. Saya boleh berikan pendapat, tetapi pendapat saya tidak semestinya tepat. Sebabtu saya akan akhiri dengan, tapi tu pendapat akak or my theory, terpulanglah macamana awak rasa pula.
Selagi tidak melanggar hukum syarak, tak ada istilah betul atau salah dalam hidup ni. Ianya terlalu subjektif untuk menetapkannya. This is life.

So, apa lagi strategi patut saya buat lepasni? Agar isu BM saya selesai segera. Allah, para malaikat, aminkan. Insyaallah.

Noktah.

0 Shreks:

 
;