I miss this

Saya sangat suka menulis. Dulu saya belajar, bila ide tengah menggila, memang sangat perlu untuk kita terjemahkan ide tu ke dalam penulisan. Di sebabkan saya sudah lama tak menulis, I found it's quite awkward to start writing back. Tapi saya cuba.

Business lately very the slow. So many happened recently. I tried to be as low as I can. Banyak konflik berlaku juga, in myself. Try not to blame others for the mistake I did. Well, just need to face it.

Jom kita pulihkan semangat yang telah hilang ni.

Politik.

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan penubuhan parti baru iaitu parti Amanah. Memang sangatlah laju perkembangan parti ini. Memang terbaik. Ramai juga yang kondem, for some reason. We cannot assume parti ni adalah terbaik, tetapi it is choices for the citizen.

Apa-apapun sangat penting untuk kita jaga akhlak dan kata-kata. Biarpun kita mungkin tidak setuju dengan penubuhan parti baru ni, tapi janganlah sampai kata-kata kita tak menunjukkan siapa diri kita selama ini. Biarlah elok bahasanya.

Saya tengok dalam FB saya sendiripun, some blaming and accusing Amanah, just don't know why they hating it so much. We grew up well, and our brain must work very well as well. Jadi, mengata dan menghina tidak akan merubah apa-apa, bahkan orang akan lebih tertanya-tanya sikap kita sebenar.

Semoga kita semua di beri petunjuk dan sama-sama mengembalikan Islam di dunia ini umumnya, dan Malaysia khususnya.
Noktah.

0 Shreks:

 
;