Keep praying

The moment that we thought Allah is fullfilling our wish was not actually real but it's only some test. It's quite heart broken but I believe there must be a reason I need to ponder.

Hujung bulan 5 ini adalah hari gembira untuk adik saya. Saya doakan semuanya berjalan dengan baik. Saya benar-benar memohon maaf pada mak dan abah saya sebab saya tak berjaya jumpa calon yang sesuai tahun lepas.

Permintaan mereka mudah saja, kahwinlah sebelum adik saya. Tahun lepas was a pressure to me when everyone push me to find one. Cepatlah cepatlah. Kalaulah cari pasangan tu senang dan mudah, rasanya tak adalah saya single lagi. Hahaha!

Macam2 cara saya buat, it was last year. I asked few friends, I asked adik, parents of course helps in their own way. Tapi nak buat macamana, kalau dah Allah aturkan jodohnya belum sampai, I just need to keep work for it. Hm.. something actually happened dan kesannya sehingga hari ni, saya masih cuba memulihkan hati sendiri. Not easy.

Sekarang ni saya meneruskan hidup macam biasa tetapi macam biasa juga, my abah keep asking and pushing me. It was a bit pressure and I don't really like it. Tapi saya tahu di sudut hati seorang ayah manalah tak risau tengok anak dia tak kahwin2 lagi. Consider saya anak paling lambat berkahwinlah ni. Hehe! Tak apalah, saya akan berusaha lagilah. Insyaallah! Huhu.

Mari doakan untuk adik saya. Perjalanan hidup ni masih panjang dan saya perlu lebih bersedia. Mungkin itu sebabnya.

Ok, happy labor day!

0 Shreks:

 
;