Great Conversation


Bismillah.

Dah jam 4 pagi dan saya baru nak lelapkan mata. Entah lelap ke tidak ni. Alhamdulillah rasa seronok sangat dapat chat dengan kawan saya. Meluahkan kisah-kisah dia. Rindu pula nak bergurau senda dengan dia.

Luahan dia tadi pasal kawan-kawan. Cerita ni dah lama, tapi saya baru tahu. Bila dah tahu cerita sebenar, saya rasa tak adalah teruk sangat. Tak faham kenapa masalah kecil di besar-besarkan. Agak remehlah disitu sampai tak bertegur sapa. Maybe bagi diorang tak remeh, berat. Yeah, it's ok if they think that way. Tapi, diorang kena faham yang manusia itu sentiasa buat silap dan sampai bila untuk bermasam muka? Chill. Even we ourselves made the worst mistake.

Tak apalah. Itu cerita mereka, saya taknak masuk campur. Walaupun hati saya kata perlu buat sesuatu untuk betulkan keadaan. Sepatutnya perlu, tapi I need to think it first.

Then, kawan saya cerita pasal a guy. Cerita dan cerita, macam novel pun ada baca cerita dia ni. Hehehe. It's nice to see her happy.

Then, kitorang masuk cerita sambung master. Saya tanya dia nak terus sambung ke, maybe she said. Saya syorkan dia ambil mybrain15 untuk sambung master nanti. Dan suggest untuk sambung kat U lain. Bukan sebab UiTM tak bagus cuma go to other subjects rather than business admin. Maybe she can choose marketing, international, apa-apa yang lebih specific?

Suddenly she asked me where will I go for master. Kalau overseas I would like to go to Japan, Ausie and UK again. Tapi Jepun tak dapat green light dari abah, gempa bumi kata dia. Ok. So, kawan saya pun eksaited nak tahu juga pasal U dekat Ausie and the fee is more than 137k, how sad. Hehe.

I have another option sebenarnya. Minta TPM, cari kerja as normal work at the office, apply lecturer dekat politeknik, atau menganggur. Kalau ada calon, mungkin kahwin? We need to have backup plan. Menganggur one of them. Hehe.

Oklah. Saya lupa nak nasihatkan dia. Just remind her to wear something appropriate outside the house. Ok later.

Selamat bersahur!

0 Shreks:

 
;