Unta Merah Saya

OK, saya nak panjatkan kesyukuran sangat-sangat pada Allah sebab permudahkan urusan saya. Saya nak update secepat dan sebergaya yang mungkin. Hihi.

Proposal kami ke Sabah tak diluluskan. Hehe. Alhamdulillah, semua orang lega sebab tak payah keluarkan duit yang banyak. Sedih dalam diamlah saya dan kawan-kawan saya. Walaupun tak ada lagu, tapi ada aura kesedihan membayangi kami. Tak apa, semuanya berhikmah dan saya redha.

Tempat praktikal, saya dah minta dalam Malaysia je. Saya memang nak sangat ke luar negara. Tadi lecturer saya ada juga tanya, kenapa tak nak pergi luar negara. Saya cakap abah macam nak tak nak je bagi. Nantilah saya sambung fikir. Hahaha! Advisor saya cakap kalau saya nak praktikal luar negara dia tak boleh jadi advisor saya, advisor saya kena lecturer yang sedang menuntut di luar negaralah, tempat saya minta. Senyum je. Peluang ada, tapi.. kalau saya ada suami bolehlah minta dia minta cuti tanpa gaji untuk 5 bulan temankan saya. Sepanjang 5 bulan tu bolehlah dia fokus kerja dakwah dekat negara saya praktikal tu. OSEM gila beb kalau gitu. 5 bulan mengaji dakwah di negara orang. Pergh! Haha. Mimpi yang takkan jadi realiti. Saja nak bercerita. Wekkkk...

Dan saya sudah berjaya menghantar 3 alamat tempat praktikal saya. Sekarang tinggal tunggu surat keluar, dan saya boleh pos dah. Mini transkrip saya dah beli, tinggal nak fotostat dan minta cop saja. Resume kena update, esok jelah saya buat. Malam ni mungkin tak sempat sebab saya ada BG untuk kawan-kawan saya, dan saya kena siapkan slide presentation untuk esok. Jadi, mungkin tak sempat nak siapkan malam ni juga.

Oh ya, tadi unta merah saya punya alarm buat hal lagi. Ini kali kedua. Saya rasa dia merajuk sebab tak hantar pergi service lagi. First time dia buat hal mungkin sebab badan dia dah kotor sangat, bagi amaran dekat saya supaya cuci dan cuci. Yelah, saya tak sempat lagi nak buat semua tu. Saya harap dia boleh bersabar, kelas sayakan pack (sangatlah kononnya). Insyaallah, doakan unta merah saya sihat walafiat untuk teruskan bantu saya buat kerja dakwah dekat sini. Tak kisahlah tenat manapun sekalipun dia, saya yakin dia bersedia mencurahkan tenaga untuk tuannya demi Tuhannya. Insyaallah.

Demi diri manusia dan Yang menyempurnakan kejadiannya (dengan kelengkapan yang sesuai dengan keadaannya); Serta mengilhamkannya (untuk mengenal) jalan yang membawanya kepada kejahatan, dan yang membawanya kepada bertakwa; Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan), dan sesungguhnya hampalah orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih itu susut dan terbenam kebersihannya (dengan sebab kekotoran maksiat). [91:7-10]

Wallahualam.

0 Shreks:

 
;