Penakut

Penakut – Yuna

Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Chorus
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan

Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya
Kau bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali kucuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku



Yes, hanya Allah saja yang layak memiliki kita. Bila cakap pasal cinta, yes semua orang kalau boleh nak berkekalan sampai kahwin, beranak, bercucu dan sampai matipun nak bersama-sama. Tapi, jarang orang memikirkan ke mana akhirnya cinta itu? Betul ke sampai kahwin dan seterusnya? Pasti ke? Yakin ke?

Kita merancang, tapi perancangan Allah lagi hebat. Kita berusaha, tapi usaha kita sia-sia apabila caranya salah. Kita berdoa, tapi dalam masa yang sama kita bermaksiat. Dan kau masih yakin tuhan akan makbulkan doa kau?

Cinta itu buta, sebab hati manusia kering. Cinta akan celik, kalau hati manusia basah dengan iman. Wow! Tak percaya ke? Cuba dulu baru tahu. So, jom kita basahkan hati kita dengan iman.


Nota kaki: Sungguh aku rindu blogging. Sungguh aku rindu berbidas. Sungguh aku rindu suatu ketika dahulu. Hakikatnya, manusia itu tidak statik begitu, tetapi ia berubah mengikut masa dan keadaan. Ya, itu dulu ketika junior, bergetah lagi dalam blogging. Sekarang sudah senior (bajet hot), beri laluan pada yang baru (kroh..) Tidur dulu. 

0 Shreks:

 
;