The Mistake

Salam blog.

Last 2 weeks was not a good week. Dalam sekelip mata aku hilang more than RM1,000 for the mistake I did. It was not totally my mistake, but yet we just need to accept that the back car's always be blamed for the accident occurred. Although, the accident happened due to the twice emergency break by the front car. I just admit my mistake, my wrongness. Sedihkan? I spent half of my pocket money for my study in a blink.

Apa-apapun thanks a lot dekat kawan-kawan sekelas yang banyak tolong. For a friend who acompany me from the beginning until my car was repaired, thank you so much. Kawan-kawan yang bawa kereta ke bengkel untuk hantar baiki, dan bawa ke bengkel untuk ambil kereta, dan kawan-kawan yang offer nak bagi pinjam duit. Kawan-kawan yang tolong deal dengan tokei bengkel, deal dengan orang-orang tertentu, kawan-kawan yang tolong carikan spare part, kawan-kawan yang bagi semangat. It was a nice feeling to have you guys around. Terharu gila. Walaupun korang memang gila-gila, tetapi I know in dept you all have a kind heart. Senyum tiga.

Thanks juga dekat some akhawat yang bagi support dan kata-kata. I remember ada seorang ukhti ingatkan, Allah pasti akan gantikan yang lebih baik. Masa tu muhasabah sangat dan rasa macam nak nangis. Susahnya nak dapat kata-kata semangat dari sahabat-sahabat sefikrah bila kita berjauhan, dan kita sendiri sendirian dekat sini. Walaupun tak ramai yang tahu, tak ramai yang mesej bertanya khabar, kata-kata seorang ukhti tu dah buat aku bergenang air mata. Kita berada di medan yang sama, bekerja dalam suasana yang sama, dan matlamat yang sama, sudah semestinya kita memerlukan kata-kata yang sesuai dengan hati kita, jiwa kita. It was not something I expected, but then we are only a human being, need a love and to be loved. Bohonglah kalau ada yang kata, I don't need those, it a waste. We'll see what you can do without a friend's support for survival in dakwah. Ukhuwah is everything. It started with trust.

Tak ada gambar. It was not something I want to share with people. So, I don't have feeling to take a picture of the accident. Jadi, bayangkan sajalah tanpa pembayang.

Minggu ni sangat sibuk. Banyak sangat benda nak buat. Banyak sangat kerja nak kena hantar. Tetapi, satu kerjapun tak terbuat. Rasa macam nak menangis. Bukan taknak buat, belum ada mood nak buat. Memang betul, dalam kepala otak ni dah set nak buat apa dan apa. Tetapi, nak menggerakkannya tu macam slow je. Susahkan jadi aku yang macam tak ada initiator ni. Haha. Tak payah nak initiator sangatlahkan.

Dekat rumah ni, ada penghuni baru. Nama dia Ben. Umur dia 5 bulan. Dia keturunan Parsi. Wah, sekarang ni mak ada peneman. Tak adalah mak sorang-sorang. Sangat seronok tengok Ben yang happy go lucky pet. Nanti nak cari syampu untuk dia dengan rantai leher. Tak adalah hilang nanti di curi orang. Apa lagi ya untuk Ben? Nak cari peneman hidup untuk dia boleh ke? Hehe. Belum jumpa lagi. Ada sesiapa nak jual?

Malam ni ada MAD Ikram BP. So, kena pergi. Sayonara.

Wassalam.

1 Shreks:

Miftahul Jannah said...

Assalamu'alaykum..my dear..may ALlah be always with you!

 
;