Ceria Bekerja

Subhanallah.


Ngantuk sangat. Semakin hari, terasa semakin penat walaupun kerja aku duduk menghadap laptop je. Tapi, still letih. Letih tu mungkin punca daripada mata yang tak berhenti menatap skrin laptop.

Tadi lepas lunch, singgah bilik Murobbiku kejap. Saja kacau dia. Tak ingat dah apa yang diborakkan, tetapi yang pasti aku banyak gelak je. Sampai dia kata, aku ni pelik sejak belakangan ni. Mungkin nampak ceria, happy dan suka gelak. Astaghfirullah. Kena kurangkan gelak ni.

Status di FB:
kak A kata.. kausar ni sejak akhir2 ni peliklah.. yake kak A? yelah, sejak akhir2 ni penat, so kenalah sembunyikannya dengan suka-ria selalu =) sejak akhir2 ni rasa tenang sentiasa.. bukankah hati itu milik Allah..

Memang sejak akhir-akhir ni agak letih. Sebab kena bangun pagi, balik petang. Sampai terlelap-lelap depan laptop. Tersengguk-sengguk. Masih tak biasa lagi dengan keadaan yang kena tidur awal dan bangun awal. Lepastu tak ada tidur in the middle of work. Tak tension, tapi mengantuk.

Esok ada kerja. (Hari-haripun kerja), tapi yang ni lain sikit. Aku kena bergerak ke department lain. Kerja yang dapat haritu dah settle sikit, esok boleh report.

Esok dekat department tu, aku tak tahu nak cakap apa. Aku tak plan lagi layout untuk database penyelidik-penyelidik nak buat macamana. Too many parameter yang ada dan tak tahu yang mana paling penting. Just bawa je semua dan kalau boleh nak dapat ide tentang macamana sistem tu berfungsi dulu.


Tadi, kakak dekat office tanya, taknak berkenalan ke dengan RA yang lain. Diorang duduk tempat lain, so tempat kitorang macam berbeza dan berjauhan. Bukan taknak, siapalah yang taknak berkawan. Tapi, kalau tak ada orang yang nak kenalkan dengan aku, akupun seganlah juga. Lagipun memang tak tahu bilik RA tu dekat mana.

Oklah. I should have sleep by now, tapi melayankan adik seorang ni.

Mari kita sama-sama berdoa semoga hari esok lebih baik dari hari ini. =) Wallahualam.

0 Shreks:

 
;