Hantu Movie

Tadi, saya terbaca senarai cerita-cerita movie yang patut kita tengok. Dari list tu ada yang saya dah tengok, ada yang belum. So, saya litkan beserta sedikit review.

Gambar Hiasan


1. Bad Genius - DONE

Cerita ni memang terbaik. Korang patut tengok sebab idea meniru diorang tu memang genius. Tak terfikir dek kepala otak boleh menipu macamtu sekali. Siapa yang belum tengok, trylah tengok sekali.

2. Snowden (x)

3. Dangal - DONE

Kisah seorang bapa yang tak kesampaian nak masuk sukan olimpik. Konon nak anak-anak mewarisi kehebatan dia, tapi sedih je sebab semua anak dia perempuan. Mula-mula hampirlah dia nak menguburkan impian dia. Tapi satu hari tu anak dia bergaduh, masa tu dia dapat ide nak train anak dia. Sehinggalah tercapai impian yang dia angankan selama ini.

4. The Admiral Roaring Currents (x)

5. The Imitation Game (x)

6. The Wolf of The Wall Street (x)

7. The Finest Hours (x)

8. Don't Breathe (x)

9. The Equalizer (x)

10. Fabricated City - DONE

Ni cerita Korea, memang best dan terbaik. Tak pernah terfikirpun ada orang buat business kotor dengan cara memalsukan pembunuh sebenar dalam masa 24 jam di kawasan pembunuhan. Mula-mula tengok macam, eh apasal tetiba dia kena tangkap? Kalau kau jenis kurang sabar, mesti menyampah sebab semua macam, eh-eh-eh? So, kena tengok sampai habis, then baru nampak plot cerita dia macamana.

11. Fury (x)

12. Get Out (x)

13. Hacker (x)

14. Hidden Figures (x)

15. In The Heart of The Sea (x)

16. Interstellar (x)

17. Joy (x)

18. Jungle (x)

19. Crawler (x)

20. Sicario (x)

21. 24 Hours to Live (x)

22. Baahubali (x)

23. The 33 (x)

24. The Villainess (x)

25. Kidnap (x)

26. Unlocked (x)

27. Victoria & Abdul (x)

28. What Happened to Monday (x)

29. Okja (x)

30. Phantom Detective (x)

31. Justice League (x)

32. Dunkirk (x)

Cerita ni memang cerita sejarah tapi bestlah, not bad. Perbualan kurang, so many army action. Kena fokus dan fahamkan kisah pengorbanan dan sikap seorang tentera tu bila berdepan dengan situasi peperangan. Simple story yet meaningful.


So, amacam? Banyak tak movie yang menarik? Saya biasa kalau online layan cerita Korea je, drama atau movie, salah satu. Tapi sekarang since abah dah pasang HyppTV dekat rumah, memang layan TVN Movie dengan Red HBO jelah ceritanya.

Dalam list dekat atas ni cerita apa agaknya yang korang dah tengok? Cuba bagi review sikit, bolehlah masuk dalam list menonton wayang di rumah lepas ni. Hihi.

0 Shreks:

 
;