Frust but ok


Alhamdulillah.

Harini result keluar dan result saya jatuh teruk. Tapi saya bersyukur sebab tak ada fail. Ada banyak sebab kenapa saya tak dapat perform semester ni.

Antaranya..

Saya sakit betul-betul sebelum study week. Ada beberapa kelas saya tak attend. Ada satu kelas habiskan 3 chapter sekali. Huhu. Gempak tak gempaklah. Ada kelas discuss past semester.

Sebab kedua saya hilang fokus. Saya semangat masa awal-awal je, lepastu saya banyak bersedih. Macam ada bnda ganggu perasaan saya. Orang kata bermain dengan emosi. Dan saya rasa macam, kenapalah tak fokus betul-betul haritu? Saya taknak dah salahkan sesiapa, cukuplah salahkan diri sendiri.

Sebab ketiga, saya rasa soalan semua susah. Yang saya boleh jawab satu paper je. Alhamdulillah tu memang dah A lah kan. Lain-lain semua hancur. Yang paling sadis, inilah pertama kali dalam hidup saya dekat UiTM saya dapat C. Takpe saya tak malu nak beritahu, saya memang sedih yang amat sebab saya tak expect subjek ni seteruk itu. Lain yg saya bajet dapat C lain pula yang jadi.

No ANC for me and that's the best that Allah have planned for me. Pointer jatuh teruk and that's the end of hoping sponsorship to further overseas. Hehe. It's ok nevermind. Allah knows what best for me. Am holding Him tight in my heart although the frustration still got into my head.

Kawan-kawan, tahniah sebab dapat good result. See, saya dah kata yang kita semua sama. Tak semestinya saya di atas bermakna saya akan kekal di atas. Saya juga boleh terjatuh seperti orang lain biarpun orang lain sedang naik ketika itu. Apa-apapun boleh jadi sebb takdir kita semua di tangan Tuhan.

Sekarang ni yang boleh selamatkan pointer saya hanyalah thesis, viva dan praktikal. Kalau saya dapat 4 flat, saya harap boleh naik dengan tinggi. Ya Allah saya bermohon pada-Mu dengarkan ini pintaku. Kena buat betul-betul.

Saya sudah redha dan saya harap anda juga redha.

Oh ya. Saya dalam proses untuk delete blog lama. Sudah masanya saya mulakan hidup baru. Kali ni betul-betul baru. Mungkin saya akan delete semua blog-blog saya termasuk yang ini. Saya juga akan tukar nombor telefon dan semuanya masih dalam proses.

I wanna create a new chapter of my life. I've been waiting for this for long time. Saya taknak buat kesilapan yang sama masa saya tengah final haritu. Belajar dalam keadaan kosong dan tak bersemangat. Maklumlah masatu don't have much support from a friend that used to be by my side during exam. It's kind a sad but everyone move on. And I don't want to feel the same emptiness again. Saya nak bersemangat!

Lepas bilik saya siap di cat, saya akan kumpulkan semua kisah dan diari hidup saya yang pernah dinukilkan di atas kertas untuk dibuang. Saya nak kuburkan kisah-kisah silam saya yang penuh suka dan duka. Tak ada apa yang perlu di kenangkan lagi. Semuanya telah berlalu pergi. Pergilah jauh-jauh.

Dan mungkin satu hari nanti saya akan delete facebook dan twitter saya. Sama ada saya buat new accounts atau forever deleted. Wah! Besar cita-cita.

Semua orang, thanks.

0 Shreks:

 
;